☎️ زمان پاسخگویی تلفنی: شنبه تا چهارشنبه - ۹ صبح تا ۷ عصر.

لیفت صورت چیست؟ | لیفت عمقی صورت | لیفت اندوسکوپیک

عمل لیفت کامل صورت
لیفت صورت و گردن یک عمل جراحی پلاستیک است که به منظور رفع چین و چروک‌ها و افتادگی نواحی مختلف پوست انجام میشود.
فهرست مطالب

لیفت صورت به منظور رفع چین و چروک و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت انجام میشود. اگر به دنبال لیفت کامل صورت در تهران در سال ۱۴۰۲ هستید شما را به دیدن ویدیویی از دکتر مهدی احمدی در خصوص لیفت صورت دعوت میکنیم.

بهترین روش جوانسازی صورت

لیفت صورت امروزه یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که در نتیجه آن چین و چروک و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و گردن از بین رفته و ظاهر جوانتری برای پوست صورت به ارمغان می‌آید.

لیفت صورت یا عمل رفع افتادگی پوست، انواع مختلفی دارد که تشخیص نوع لیفت بر عهده متخصص جراحی پلاستیک است. عواملی مثل سن میتواند در انتخاب نوع لیفت توسط متخصص زیبایی تاثیر گذار باشد.

این عمل در بین بهجویان به کشیدن پوست صورت هم معروف است. اما کشیدن پوست به تنهایی نتایج ماندگاری نخواهد داشت. در تکنیک‌های جراحی دکتر مهدی احمدی، عضلات و بافت‌های زیرین پوست کشیده می‌شوند که ماندگاری بسیار بالاتری دارد.

اصولا برای خانم‌های زیر ۴۰ سال که افتادگی پوست صورت آن‌ها کمتر است لیفت آندوسکوپیک صورت را انجام میدهیم. و برای خانم‌های مسن تر لیفت عمقی صورت را مناسب میدانیم.

هدف از لیفت ناحیه صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت با هدف بهبود علائم قابل مشاهده پیری در صورت و گردن انجام میشود.

علائمی مانند:

شل شدن و افتادگی پوست صورت

عمیق شدن خطوط چین و چروک بین بینی و گوشه دهان

چربی افتاده یا از بین رفته

پوست شل و چربی اضافه در ناحیه گردن که بعضا مانند گردن بوقلمون ظاهر میشود.

عواملی مثل نازک شدن پوست، از بین رفتن چربی صورت، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، سیگار کشیدن و همچنین وراثت و استرس میتوانند به مرور باعث از بین رفتن خطوط جوانی در ناحیه صورت شوند.

در کنار عمل لیفت صورت میتوانید عمل‌هایی مانند لیفت پیشانی و جراحی پلک داشته باشید تا چهره کاملا یک دست و جوان‌تر حاصل شود.

انواع لیفت در ناحیه صورت

در لیفت کلاسیک، لیفت از ناحیه گوشه چشم به پایین انجام می‌شد. اما در پنج سال اخیر لیفت قسمت فوقانی یعنی بالاتر از ناحیه گوشه چشم بسیار محبوب و به اصطلاح Trend شده است.

  • لیفت upper face یا قسمت بالایی صورت که همان لیفت شقیقه و لیفت پیشانی است.
  • لیفت mid face یا قسمت میانی صورت که به لیفت گونه معروف است.
  • لیفت lower face یا قسمت پایینی صورت که به جراحی زاویه فک و jaw line مشهور است.

لیفت آندوسکوپیک چیست؟

لیفت آندوسکوپیک روشی است که در آن برش محدود ۴ تا ۵ سانتیمتری از داخل شقیقه ایجاد می‌شود و عضلات و بافت‌های صورت لیفت میشود. بدون برش سطحی در جلوی گوش‌ها.

این روش لیفت با دستگاهی به نام اندوسکوپ انجام میشود که تکنولوژی بسیار بالا و کارآمدی دارد.

لیفت عمقی صورت چیست؟

لیفت عمقی صورت

امروزه یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت، لیفت عمقی یا Deep plane face lift است. به این معنا که کشش بافت‌ها در لایه‌های عمقی‌تری از صورت انجام می‌شود که در نتیجه آن لیفت بادوام‌تر و ماندگارتری را تجربه خواهید کرد. در لیفت عمقی صورت با برش کمتری که انجام می‌شود سطح بخیه نیز پنهان‌تر خواهد بود.

معمولا لیفت عمقی صورت را برای خانم‌های بالای ۵۰ سال انجام می‌دهیم که افتادگی پوست آن‌ها بیشتر است و نیاز به لیفت گردن نیز دارند. در این تکنیک جای بخیه یا از بین می‌رود یا خیلی کم باقی میماند.

در لیفت عمقی صورت مبنای کار ایجاد برشی در مغز گوش و ادامه‌ی پشت گوش و ناحیه جلوی موهای گردن است و تنها مقدار کمی از پوست برداشته می‌شود.

مینی لیفت صورت چیست؟

لیفت درست و استاندارد باید از طریق برش استاندارد در ناحیه صورت و گردن انجام شود. بنابراین مفهومی به نام مینی لیفت صورت با کوتاه کردن اسکار، نتایج خوب و دوام کافی نخواهد داشت.

لیفت صورت بعد از چه مدتی تثبیت میشود؟

در هر دو نوع لیفت صورت که انجام میدهیم باید یک سال صبر کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

لیفت یا کشیدن پوست صورت در ابتدای امر همراه با یک مقدار تورم و کشیدگی عضلات صورت هست و حداقل سه تا شش ماه زمان لازم است تا بتوانید ۳۰ درصد از نتیجه را ببینید و بعد از یک سال کاملا تثبیت خواهد شد.

هزینه عمل لیفت صورت چقدر است؟

هزینه لیفت صورت بر اساس نوع و شرایط آن تعیین میشود. لیفت آندوسکوپیک و لیفت عمقی هزینه متفاوتی دارند. بخشی از هزینه مربوط به دستمزد پزشک متخصص و بخشی دیگر هزینه‌های کلینیک و … است.

طبق آخرین آما در آمریکا متوسط جراحی لیفت صورت ۸۰۰۰ دلار است.

میزان تخصص و سابقه کار جراح تاثیر مهمی در تعیین قیمت دارد.

توجه کنید که در کلیه عمل‌های زیبایی، تخصص و نمونه‌کارهای موفق جراح بسیار مهم تر از هزینه است. چرا که شما بدن خود که مهمترین دارایی شماست را در اختیار دکتر قرار میدهید و انتخاب بهترین جراح زیبایی مهم‌تر از سایر عوامل است.

پارامترهای زیر در هزینه نهایی جراحی لیفت صورت موثرند:

دستمزد جراح.

هزینه داروها.

هزینه بیهوشی.

هزینه کلینیک جراحی.

هزینه ازمایشهای پزشکی.

کاری که جراحی لیفت صورت انجام نمیدهد

عمل لیفت صورت به عنوان یک جراحی ترمیمی نمیتواند روند پیری شما را متوقف کند. لیفت صورت فقط با جراحی ممکن است و روش های کم‌تهاجمی نمیتوانند جایگزین عمل لیفت صورت شوند اما میتوانند به تکمیل نتایج جراحی لیفت صورت کمک کنند.

لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کاندیدای هر نوع جراحی پلاستیک هستید بهتر است این کار را بخاطر خودتان انجام دهید نه برای جلب رضایت و خواسته دیگران و تلاش برای مطابقت با یک تصویر ایده آل.

بطور کلی افراد سالمی که بیماریهای خاص ندارند با مشاوره دکتر مهدی احمدی میتوانند تحت جراحی لیفت صورت قرار گیرند. نوع عمل متناسب با شرایط سنی و وضعیت چهره فرد متفاوت خواهد بود.

مشاوره جراحی لیفت صورت

در جلسه مشاوره لیفت صورت اهداف خود را دقیق و با صداقت کامل با دکتر مطرح کنید.

اگر شرایط پزشکی خاص، حساسیت و آلرژی و بیماری‌های خاص دارید حتما با دکتر صحبت کنید.

ضمنا اگر داروها و مکمل‌های خاص، دخانیات یا مشروبات الکلی مصرف میکنید نیز با دکتر در میان بگذارید.

دکتر احمدی در جلسه مشاوره سلامتی عمومی شما را ارزیابی میکند.

چهره شما را آنالیز و گزینه‌های جراحی زیبایی در ناحیه صورت شما را معرفی میکند.

بعد از بررسی و اندازه‌گیری‌های لازم عکس برداری قبل از عمل از چهره شما انجام میشود.

در نهایت در مورد شرایط مراقبت بعد از عمل، بیهوشی و عوارض احتمالی با شما صحبت میکنند.

اگر در مورد نتایج عمل اضطراب و نگرانی دارید و یا استرس عمل جراحی دارید حتما در این مورد با دکتر احمدی صحبت کنید تا استرس و نگرانی شما به حداقل برسد.

خطرات و عوارض لیفت صورت

اگر جراحی لیفت صورت در مراکز نامعتبر و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود قطعا عوارض و خطرات زیادی خواهد داشت.

برخی از این عوارض عبارت اند از:

خطرات بیهوشی.

خونریزی.

عوارض قلبی و ریوی.

عفونت.

بهبود ضعیف زخم‌ها.

بی حسی یا سایر تغییرات در حس پوست.

درد مداوم.

تغییر رنگ پوست.

ریزش موی موقت یا دائمی در محل برش‌ها.

جای زخم نامطلوب.

عدم تقارن.

خوشبختانه دکتر مهدی احمدی سابقه طولانی در زمینه جراحی لیفت صورت هم در کلینیک دکتر اکبری و هم در مطب شخصی خود دارند و با رعایت استانداردهای لازم هیچ عوارض خطرناکی را تجربه نخواهید کرد.

ریزش مو در عمل لیفت صورت

در تکنیک‌هایی که دکتر مهدی احمدی برای لیفت در نواحی مختلف صوررت استفاده میکنند، به هیچ وجه موها را نمیتراشند و نتراشیدن مو باعث سخت شدن کار جراحی می‌شود. ممکن است در استحمام بعد از جراحی چند تار مو بریزد که طبیعی است و جای نگرانی نیست. علت این ریزش مو، برش‌هایی است که برای لیفت ایجاد میکنیم که باعث شل شدن تعدادی از تارهای مو خواهد شد.

خط بخیه در لیفت صورت

در عمل لیفت صورت با تکنیکی که ما اجرا میکنیم هیچ گونه جای بخیه‌ای باقی نخواهد ماند. شاید از هر صد نفر، در یک نفر بخشی از اسکار یا جای بخیه دیده شود.

در لیفت کلاسیک نیز کلیه برش‌ها را در خط گوش و امتداد پشت گردن ایجاد میکنیم و به هیچ وجه برش جلوی گوش ایجاد نمیشود.

برای خانم‌های جوان و زیر ۵۰ سال لیفت باز انجام نمیدهیم مگر اینکه پوست خیلی شل شده باشد چون ممکن است اسکار هایپرتروفیک داشته باشد.

آمادگی برای عمل لیفت صورت

مراحل زیر برای آمادگی عمل لیفت صورت ضروری هستند:

انجام آزمایش‌های پزشکی به تجویز دکتر احمدی.

قطع برخی از داروهای فعلی به تجویز دکتر یا مصرف داروهای جدید.

عدم استعمال دخانیات تا سه هفته قبل از عمل.

پرهیز از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب، مکمل‌های گیاهی.

لیفت صورت در کلینیک فوق تخصصی مجهز انجام میشود.

شما باید ترتیبی دهید که یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما را به سمت جراحی براند و برگردند و شب اول بعد از عمل در کنار شما بماند.

دوره نقاهت لیفت صورت

پس از لیفت صورت ممکن است یک بانداژ در اطراف صورت شما قرار داده شود تا تورم و کبودی به حداقل برسد.

دستورالعمل‌های خاص جهت مصرف دارو، نحوه مراقبت از زخم‌ها، مواد غذایی مصرفی و زمان مراجعه به مطب به شما ارائه خواهد شد.

۱۰ تا ۱۴ روز بعد از لیفت صورت میتوانید در اجتماع ظاهر شوید اما ۲ تا ۳ ماه طول میکشد تا چهره حالت عادی تری پیدا کند و برای رسیدن به نتیجه ایده ال نیز حداقل یک سال باید صبر کنید.

در این مدت از اشعه افتاب دوری کنید و یک سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب و دوری از دخانیات داشته باشید تا به بهترین نتیجه برسید. با کاهش تورم و کبودی نتایج لیفت صورت به مرور ظاهر میشوند.

نمونه کارهای لیفت صورت دکتر مهدی احمدی

حفظ حریم خصوصی بهجویان یکی از مهمترین سیاست‌های کاری ماست. به همین دلیل از انتشار هر گونه تصویر از بهجویان سابق در وبسایت دکتر مهدی احمدی خودداری کرده‌ایم.

مشاهده نمونه کارهای دکتر مهدی احمدی و تصاویر قبل و بعد از عمل زیبایی یکی از درخواست‌های مکرر بهجویان جدید ماست.

برخی از بهجویان سابق ما به اختیار خود تصاویر بعد از عملشان را برای ما ارسال میکنند. این تصاویر در مطب دکتر مهدی احمدی موجود هستند ولی به صورت عمومی منتشر نمیشوند.

بنابراین اگر برای مشاوره عمل زیبایی به مطب دکتر احمدی مراجعه کنید و تمایل به دیدن نمونه عمل های مشابه داشته باشید، برخی از تصاویر قبل و بعد از عمل بهجویان سابق را در معرض دید شما قرار میدهیم.

سوالات پرتکرار لیفت و جراحی ترکیبی صورت

آیا بعد از لیفت و جراحی ترکیبی صورت چهره من تغییر میکند؟

اصولا هدف از عمل‌های زیبایی صورت چه لیفت چه جراحی ترکیبی صورت آن است که به ظاهر زیباتری دست یابید و نواقصی مثل چین و چروک یا فرم نامناسب قسمت‌های مختلف صورت اصلاح شود.
اما گاهی اوقات در نتیجه جراحی ترکیبی صورت ممکن است چهره شما تا حد زیادی تغییر کند که در این حالت حتی نیاز به تغییر مدارک هویتی نیز خواهید داشت.
معجزه جوانی صورت و تغییر چهره با انجام اصولی جراحی پلاستیک و رعایت نکات بعد از عمل کاملا دست یافتنیست.

در جراحی ترکیبی صورت چه عمل‌هایی انجام میشود؟

لیفت صورت میتواند جراحی ترکیبی در ناحیه چشم و پیشانی و صورت باشد. گاهی پایه‌ای ترین جراحی ترکیبی یعنی انجام همزمان لیفت شقیقه و تراش استخوان ابرو میتواند جذابیت فوق العاده‌ای به چشمان فرد ببخشد.
شما برای زیباتر شدن و یا جوان شدن چهره خود به مطب دکتر مهدی احمدی مراجعه میکنید و با بررسی وضعیت چهره شما و هدف شما از انجام جراحی ممکن است چند عمل زیبایی برای شما تجویز شود.
برای مثال میتوانید علاوه بر عمل لیفت صورت، تغییراتی در قسمت ابروها و بینی نیز داشته باشید تا زیبایی دوچندان از عمل حاصل شود.

نحوه آمادگی برای عمل لیفت صورت چیست؟

استعمال سیگار و قلیان و مصرف مشروبات الکلی یک هفته قبل از عمل ممنوع است. چون خونرسانی به بافت‌های جراحی شده را کند میکند. ۱۲ ساعت قبل از عمل نیز باید ناشتا باشید. داشتن کارت ملی و نتیجه آزمایش‌های لازم نیز الزامی است.
۲۴ ساعت قبل از عمل نباید دارویی مصرف کنید به جز داروی فشار خون و داروی تیرویید و سایر داروهایی که دکتر اجازه میدهد.

کارهایی که بعد از لیفت صورت باید انجام دهیم چیست؟ بایدها و نبایدها بعد از لیفت صورت

بعد از جراحی لیفت کامل صورت، برای بهبودی سریع و کاهش درد باید دستورالعمل‌های پساعملیاتی را به دقت دنبال کنید. استفاده از بستنی و یخ برای کاهش تورم، استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح پلاستیک برای کاهش درد و التهاب، رعایت یک رژیم غذایی خاص و جلوگیری از فعالیت‌های شدید ورزشی در حدود چند هفته بعد از جراحی. ضمنا یک سری ماساژ نیز در مطب به شما آموزش داده میشود.
تا دو ماه بعد از عمل لیفت صورت وسایل سنگین به هیچ وجه بلند نکنید.
از خوردن غذاهای جویدنی بعد از لیفت صورت بپرهیزید.
ضمنا تا ۴۸ ساعت بعد از هر نوع عمل زیبایی نباید دوش بگیرید. بعد از ۴۸ ساعت حمام بروید و بعد از حمام روی قسمت های بخیه خورده پماد جنتکس یا جنتامایسی یا تتراسایکمیل بمالید.

آیا لیفت صورت درد دارد؟

دوره نقاهت عمل لیفت صورت به طور میانگین بین ده روز تا دو هفته است. در این مدت درد و ورم را تجربه خواهید کرد اما درد شدید آن نهایتا سه روز خواهد بود. بقیه دردها با قرص ژلوفن معمولی بی اثر خواهند شد. ولی در حین عمل به دلیل بی هوشی هیچ دردی حس نخواهید کرد.

آیا لیفت صورت نیاز به بیهوشی دارد؟

بله عمل لیفت صورت با بیهوشی کامل انجام میشود.

برای برطرف شدن کبودی‌ها بعد از لیفت صورت چه کار کنیم؟

۴۸ ساعت اول کمپرس سرد.
۴۸ ساعت دوم کمپرس گرم.
سطح سر موقع خوابیدن بالاتر از بدن باشد.
نیمه نشسته خوابیدن.
نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

لیفت صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که دیابت دارند و انسولین تزریق میکنند نباید هیچ عمل زیبایی انجام دهند. چون امکان جوش نخوردن بافت ها در این شرایط هست. همچنین افرادی که هموگلوبین پایین دارند.

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکتر مهدی احمدی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک. انجام انواع جراحی ناحیه صورت و بدن مانند لیفت ناحیه صورت، لیفت شقیقه، لیقت پیشانی، لیفت اندوسکوپیک، رینوپلاستی، جراحی فک و ...

دسته‌ها